Mittwoch, 4. Mai 2011

Chan ke moholla

Today I want to share a special song and clip with you. The song's called "Chan ke moholla" from the Bollywood-movie "Action Replay" with Aishwarya Rai and Akshay Kumar. So if you don't like Bollywood, you should change to another post... ;)
It's the Holi-Song from this movie. Holi-Songs are always the best, because they are so savange and colorful. The music's so energetic and sweeping. When I listen to this song, I just want to jump up and dance, doesn't matter where I am at this moment... I don't speak Hindi, but I learnd the  lyrics by heart. I can really sing it... That's amazing! In August we're going to Europas biggest Indian-Festival in Basel... I'm looking forward to the Bollywood-Disco... I hope, they will play this song!


Heute möchte ich einen speziellen Song und Clip mit euch teilen. Der Song heisst "Chan ke moholla" und ist aus dem Bollywood-Film "ActionReplay" mit Aishwarya Rai und Akshay Kumar. Also, falls ihr keine Bollywood-Filme mögt, am besten gleich sofort zu einem anderen Post wechseln... ;)
Es ist der Holi-Song dieses Filmes. Holi-Songs sind immer die besten, weil sie so wild und farbig sind. Die Musik ist einfach so voller Energie und so mitreissend. Wenn ich diesen Song höre, möchte ich einfach nur aufspringen und lostanzen, ganz egal, wo ich gerade bin... Ich spreche kein Hindi, aber diesen Songtext habe ich tatsächlich auswendig gelernt und kann ihn auch wirklich singen... Das ist unglaublich! Im August werden wir zu Europas grössten Indien-Festival in Basel gehen... Ich freue mich schon so auf die Bollywood-Disco...  Ich hoffe von ganzen Herzen, dass sie diesen Song spielen werden!

by Charlene Lynch

0 Kommentare:

Kommentar veröffentlichen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...